Az utóbbi időben egyre többször látom a Coca-Cola reklámjait például Facebook-on. Nem is véletlen, hogy ráerősítettek a Facebookra, mivel itt érik el a legolcsóbban a célközönségüket. De nem csak egyszerű reklámokat készítettek rá, hanem komoly tartalommarketing figyelhető meg a háttérben. Olyan marketinget alkalmaznak, amit egy KKV is használni tud.
Mi az a tartalommarketing? Én, azt mondom, nézzük az ő olvasatukban, esetükben. Olyan szórakoztató tartalmat adnak, amivel nagyobb elköteleződést érnek el, és jó eséllyel rábírnak, hogy a következő vásárlásnál vegyél egyet a termékükből.
És, most nem arra, gondolok, hogy mindenféle celebet, sztárt szerepeltetnek a reklámjaikban.
Olyan tartalmakat készítenek, és tesznek ki például Facebookra, amit te is használhatnál a cégedben! Nézzünk is rá példát:
Ezt a posztot te is alkalmazni tudnád a termékeddel? Több olyan termék is van, aminél igen. (Ha nem látszik a poszt, kattints ide)
☺ ☺ ☺ Ismerd meg kishazádat! Kitalálod merre járt a Coca-Cola?
Posted by Coca-Cola on 2015. július 17.
Nézzük tovább! A wikipédián fent van minden jelesebb nap, nemzetközi napok... Ezeket mind fel lehet használni. A másik jó példa az időjárás, azt mindig el tudod sütni!
Remekül alkalmazkodnak az éppen aktuális trendi tartalmakhoz. Így például a Plútóról látható élesebb, közelebbi felvételek megmozgatták az embereket, a Coca-Cola is készült hozzá illő tartalommal. (Ha nem látszik a poszt, kattints ide!
Imádjuk a Plútót <3 #Nekedisegycsók
Posted by Coca-Cola on 2015. július 14.
Megmozgatja az embereket? Szeretik az ilyen tartalmakat? Naná! Sokkal jobban elfogadják tőlük (cégektől), mint a nagyobb híroldalaktól. És a követők azt is elismerik, ha egy-egy eseményt, helyzetet jól tudsz párosítani a cégedhez.
Ez csak egy kis szelete a tartalommarketingnek, de ezt bármelyik KKV alkalmazni tudja. És hol szokott a probléma lenni? Hogy nem elég kitartóan készítik a tartalmaikat, nincs rá megfelelő terv...
Kattints ide, és legyen neked is olyan jó marketinged, mint a Coca-Colának, és persze spórolsz a költségeken.
Fotó: Coca-Cola/Facebook