A wifis ötletem persze nem volt új, a kritikák között egyetértünk azzal is, hogy sok free hotspot szolgáltató csinálja ezt. Mégis az volt egy az egyedi, hogy a portálomra irányítottam az embereket, és picit a Metropol újsághoz hasonlítva, én wifin keresztül adtam az ingyenes tartalmat az olvasó kezébe. És cserébe tovább internetezhetett ingyen. A hvg.hu-s cikk után persze, többen meg ismerték a Minner.hu-t, az is hozzá segített engem a sikerhez.
Na, de nézzük a következő gerillamarketingünket. Ennek még költsége sem volt, vagyis némi idő ráfordítást igényelt.
Ismerős lehet, hogy az olyan boltokban, ahol telefont, tabletet, laptopot árulnak általában ki lehet próbálni a kütyüket. Ez már jó kiindulási pont volt. Sajnos a laptopoknál abba ütköztem, hogy a legtöbb helyen nem lehet internetezni rajtuk.
Maradtak tehát a mobilok és a tabletek. Ezen a héten több boltba is bementem, és közel 250-en készüléken alkalmaztam az alul leírt kis ötletet. Ezt az ötletet régebben is elsütöttem, amikor ilyen bolt mellett mentem el. A gerillamarketing lépéseim a következők voltak:
- bemenni az üzletbe, és keresni olyan mobilt, vagy tabletet, amit használni is tudok
- belépni a böngészőkbe (alapértelmezett, és pl Chrome, Mozzilla, Opera, ami éppen telepítve van)
- Beírni valamelyik ötletes Minner cikket, vagy pl céges kampányt :), néha cégvezetők is szórakoznak ott
- Ha van jegyzet, vagy bármi olyan app, oda beírni annyit, hogy "Minner.hu", vagy "a Minner.hu-n láttam egy jó csajt", "a Minner.hu király.....ehhez hasonlókat
- A végén pedig a böngészőt hagytam a képernyőn, és lezártam a billentyűzetet a kitett mobilon.
Videót is látsz alul a gerilla akciónkról, igaz félve kameráztam a mobilom segítségével.
Persze, sokan átkattintanak egyből, és nézik, amit maguk szeretnének, de így is miután otthagytam a készülékeket megfigyelhető volt hogy kb. 30 fő tovább kattintott, vagy nézegetett több oldalt is a Minneren. Sőt egy érdeklődő jött is, aki reklámozni akar, és az egyik boltban látta a promóciót. Másrészt viszont a jegyzeteket, megnézve, vagy a böngészőre rápillantva találkoztak már a minner.hu-val, ez is siker abban, hogy ha legközelebb találkozik vele, nem lesz annyira idegen számukra.
Persze az, hogy valaki érdeklődött a reklámozás után mázli is volt, azért ennek kicsi volt az esélye. Jelenleg ezzel az akcióval nem is az volt a célom, hogy rengeteg ember olvassa a Minnert, hanem inkább bemutassam mennyi ingyenes lehetőség van előttünk.
Van vállalkozásod? Éppen elmész egy mobil bolt mellett, lépj be írd be a weboldalad, hagyd ott.
Előző gerillamarketing akciónkat itt olvashatod.