Az Interactive Advertising Bureau és a Edelman Berland piackutató cég 5000 ember megkérdezésével vizsgálta a szponzorált tartalmak hatékonyságát az online hír és szórakoztató portálokon. A fogyasztóknak sokszor nehéz megállapítani, hogy az adott cikk reklám volt e, vagyis nyomokban tartalmazott e valamilyen promóciót. Az olvasók néha nem is tudták eldönteni éppen reklámot olvasnak e. Hírportálokon 59, szórakoztató oldalakon 15, üzleti oldalon 18 százalékuk nem vette észre a szponzorált tartalmat. (Ez azért is előfordulhatott, mert sok olyan cikk van, amiben például adott cég nyilatkozik, de közben ők ezért fizettek.)
A kutatásból kiderült, hogy egy ismertebb márka sokkal hatékonyabb hatást tud elérni egy ilyen oldalon elhelyezett tartalommarketing anyaggal (cikk, videó). Másik oldalt viszont a kis cégeket is erősítik, mivel maguk az oldalak adnak hitelességet az adott reklámnak, cégnek.
A válaszadók 60%-a mondta azt, hogy ha egy történetet mesél el az adott cikk, akkor nem érzik tolakodónak a reklámot, és elfogadják. Jobban, mintha direkt reklám lenne.
Az utóbbi eredményt mi is tapasztaltuk munkánk során, ezt később példákkal mutatjuk be.
Legyen saját tartalommarketing cikked, videód és érj el 6 Ft-ért egy látogatót! Kattints ide!
Forrás: warc.com