dec
18

Mondhatod azt is, hogy egy követő semmi, a lényeg az, hogy vásárló legyen belőle. Igen, mindennel az a cél. Az én kis módszeremmel, amit néha alkalmazok meg is tudod tenni. Szeretnéd szűrni a követőidet, lájkolóidat? Szuper. A célcsoportodnak megfelelő követőket tudsz szerezni, akikből később vevőd lesz! Ezt a módszert az ügyfeleimnél (marketinges munkák) is kipróbáltam!)

Mit kell tenned? 

Menj fel a Minner.hu Facebook oldalára. Menj rá az üzenet fülre! És vedd fel velem a kapcsolat (enyém a Minner.hu). Kezdd azzal, hogy téged érdekel ez az ingyen célzott követő szerzés. Viszont tudod, én marketinges vagyok, és nem szeretném, ha többen használnák ki ezt a lehetőséget. Így ahhoz, hogy meg tudd a módszerem, add meg az üzenetedbe melyik Facebook oldalt, vállalkozást csinálod (Olyannak miért mondjam el, aki ki sem használja, vagy marketinges és ügyfeleknek akarja tovább adni...).  Ennyi a feltételem. 

 

nov
10

diykaracsony23.jpgTöbb cég bevételének is a legnagyobb része a karácsonyi időszak alatt folyik be. Viszont január és február általában halott hónap szokott lenni bevétel szempontjából. A karácsony nem csak azért jó, mert ilyenkor könnyű eladni, hanem azért is, mert olyan témát ad a cégek kezébe, amit ki tudnak használni a későbbi marketingjükben. Hogyan? Vagy mi ez?

Remélem van céges blogod, illetve aktívan kezeled a Facebookot is. A képlet tehát egyszerű: karácsony témában többször is érdemes blogolni és tartalmat, posztot készíteni Facebookra is. Az emberek nagyobb arányban kattintanak rá. Ezzel tehát elérhetjük, hogy aktívabbak legyenek, olcsóbban rákattintanak a blogunkra... Remarketingről pedig már nem is beszélve (remélem tudod mi az.)
Miért kell ez? Mert az emberek imádják, kattintanak, olvasnak... és utána már a weboldalunkon is vannak. 

Az egész nem ér semmit, ha nem viszünk bele egy kis stratégiát, a tartalmakat több részre bontjuk...
Érdemes blogolni, vagy Facebook posztot írni:

  • karácsonyi dekor ötletekről
  • adventi koszorú ötletekről
  • ajándék ötletekről
  • progamtippekről
  • karácsonyi zenéket feltenni

Nem tudod, hogy mit írj? Hogyan írd? Milyen szöveggel?
Nincs időd összeszedni a témákat? Nem tudod, hogyan vezesd fel? Hogyan kapcsold hozzá a terméked? És hogyan lesz ebből januárban is bevétel? És ezzel még spórolsz még reklámköltséget is spórolsz.

Kattints a Minner gazdasági blogon megjelent tartalmamra és ott vedd fel velem a kapcsolatot. 
5 dolog, amiért a legtöbb cég online marketingje sikertelen

Fotó: thewowstyle.com

okt
30

szorolap.jpgIgazán jó szórólapot mostanában nem láttam. Sőt néha még a nagyobb cégek is elkövetnek hibákat. Megfelelő kreativitás nélkül viszont az jön ki, hogy nem is éri meg annyira. Sőt elég drágán érünk el egy potenciális vásárlót. (Vagy mégsem?) Sokan szórólapoznak, így nézzük a számokat. 

Számoljunk úgy, hogy egy szórólap 10 Ft-ba kerül. És mondjuk cégen belül megoldjuk a szórását, így az nem kerül pénzbe. Számoljunk egy kedvező esettel 20%-a az embereknek megnézni a szórólapot és ténylegesen el is olvassa (igazából lehet még sok is a 20%), nem csak rápillant, fel is fogja mi áll rajta. 

  • 10 FT/szórólap
  • Az emberek 20% ténylegesen el is olvassa (nagy lelkűen számolva), megnézi, értelmezi (80% majdhogynem egyből kidobja, vagy igazából fel se fogja mi áll rajta)
  • 1000 darab szórólap így 10 000 Ft-ba kerül

Tehát 200 embert értünk el csak valójában, akik ténylegesen felfogták a szórólapunkon írtakat. 
10 000/200 = 50 FT/fő

Ez nem is olyan rossz szám ahhoz képest, hogy sokszor az online reklámnál pl Adwords esetében is fizethetünk ennyit egy-két kulcsszóra. Én nem azt akarom mondani, hogy nem éri meg szórólapozni, jó kiegészítés lehet, diverzifikáció, de számoljunk tovább!

Mit tehet az, aki be akarja durrantani a cégét, nagy profitot akar?
Minimum 100 embernek kell ténylegesen interakcióba kerülnie ahhoz, hogy valami meginduljon.
100 ember szórólappal való elérése kb. 5000 Ft-ba kerül/nap. Ami átszámítva rengeteg pénz egy hónapban. 

Fordítsuk meg:
Facebookon lokális marketinget csinálunk úgy, hogy arra kreatív reklám is megy. Sőt a weboldalunkra megy át az érdeklődő! Csak olyanokét fizetünk aki ténylegesen átment a weboldalra. (A többi nyalánkságról, mint a remarketing még nem is beszélve.)
100 érdeklődő (weboldalra látogató) így már csak napi 1000 Ft-ba kerül (nem 5000 Ft-ba)! Sőt célzottan tudunk szűrni is.
Ha pedig ehhez még profibb online marketing is társul még olcsóbb is lehet. 

+EXTRA
Van egy kis szolgáltatáscsomagom, amiben kisebb cégeknek segítek. Van 5 hiba, amit elkövethetnek még az online marketingben, ebben segítek én. Ha az előbb említett napi 1000 Ft költséghez még hozzá csap valaki napi 635 FT-ot, akkor profi marketingje lesz.

Napi 635 Ft-ba kerül az a szolgáltatásom, ami segít kijavítani az alábbi öt hibát, amiről a Minner gazdasági blogon írtam:
5 dolog, amiért a legtöbb cég online marketingje sikertelen
Kattints rá a cikk címére, majd vedd fel velem a kapcsolatot. Napi 1635 Forintért így profi szolgáltatásod lesz.és Ebben a rám szánt költséged csak 635 FT/nap, a többi reklámra megy el!
Használd ki te is azt, amit a nagy cégeknek adok! (Pl. Wella Professional)

 Fotó: Sjoerd Lammers/Flickr

júl
23

17171302900_2fb3d05db5_z.jpgNapközben elég nehéz kreatívan megszólítani az embereket pár szóban. Igaz? Mit kérdeznénk tőlük Facebookon egy reklámposztban, vagy egyszerű posztban az oldaladon? pl. Dolgozol?
Nem gondolom, hogy ez sikeres lenne, nem olyan hatásos, mint az, ha éjfél után, 0 és 5 óra között szólítod meg a követőid, leendő követőid. Lássuk is mi az a 3 szó, amivel nagyobb elköteleződést is elérsz, jópofának tartják, és meg is lepődnek. 

Tudtad, hogy sokan az előbb említett időszakban dolgoznak? Vagy csak interneteznek, böngészgetnek. Na most, ilyenkor kevesebb is rájuk a ráhatás. Persze ugyanúgy jönnek velük szembe reklámok, de sokkal jobban lehet őket kezelni, megszólítani. Én hetente többször is posztolok 0:00 és 5:00 között mind a Minner.hu Facebook lapján, mind a megbízóim Facebook lapjain, mert így extra elköteleződést érek el. Sokszor meg is lepődök, hogy így is a követők 10-20%-a látta a posztokat reggelig. Persze túlzásba se viszem. Mi ez a három szó?

Ébren vagy még? Van egy másik is, amit szoktam használni, Te sem tudsz aludni? 
Ehhez persze hozzá párosítok valami érdekes terméket, blogtartalmat, képet, cikket...

Az előbb említett mondatok személyesen érintik a követőket, illetve a Facebookozókat, hogy nagyobb arányban kattintanak rá a tartalmakra, megfigyeltem, hogy többet el is időznek az oldalon, ajánlatokon...

Miért írom ezt le? Ha, többen is használjátok, akkor kitalálok valami mást :) Ez csak egy tipp a megannyi ötlet közül, amivel nagyobb elköteleződést válthatsz ki. 

Te is szeretnél ehhez hasonló kreatív ötleteket bele vinni a cégedbe? Egy kicsit jobb tartalommarketinget használni? Akkor keress meg, kattints ide! Vagy olvasd ennek a blognak a többi bejegyzését is. 

Kattints a Minner gazdasági blogon megjelent tartalmamra és ott vedd fel velem a kapcsolatot. 
5 dolog, amiért a legtöbb cég online marketingje sikertelen

Fotó: Jon Nelson

 

júl
20

cocacola.jpgAz utóbbi időben egyre többször látom a Coca-Cola reklámjait például Facebook-on. Nem is véletlen, hogy ráerősítettek a Facebookra, mivel itt érik el a legolcsóbban a célközönségüket. De nem csak egyszerű reklámokat készítettek rá, hanem komoly tartalommarketing figyelhető meg a háttérben. Olyan marketinget alkalmaznak, amit egy KKV is használni tud. 

Mi az a tartalommarketing? Én, azt mondom, nézzük az ő olvasatukban, esetükben. Olyan szórakoztató tartalmat adnak, amivel nagyobb elköteleződést érnek el, és jó eséllyel rábírnak, hogy a következő vásárlásnál vegyél egyet a termékükből. 

És, most nem arra, gondolok, hogy mindenféle celebet, sztárt szerepeltetnek a reklámjaikban. 
Olyan tartalmakat készítenek, és tesznek ki például Facebookra, amit te is használhatnál a cégedben! Nézzünk is rá példát:

Ezt a posztot te is alkalmazni tudnád a termékeddel? Több olyan termék is van, aminél igen.  (Ha nem látszik a poszt, kattints ide)

☺ ☺ ☺ Ismerd meg kishazádat! Kitalálod merre járt a Coca-Cola?

Posted by Coca-Cola on 2015. július 17.

 

 

Nézzük tovább! A wikipédián fent van minden jelesebb nap, nemzetközi napok... Ezeket mind fel lehet használni. A másik jó példa az időjárás, azt mindig el tudod sütni!
Remekül alkalmazkodnak az éppen aktuális trendi tartalmakhoz. Így például a Plútóról látható élesebb, közelebbi felvételek megmozgatták az embereket, a Coca-Cola is készült hozzá illő tartalommal. (Ha nem látszik a poszt, kattints ide!

 

Imádjuk a Plútót <3 #Nekedisegycsók

Posted by Coca-Cola on 2015. július 14.

 

Megmozgatja az embereket? Szeretik az ilyen tartalmakat? Naná! Sokkal jobban elfogadják tőlük (cégektől), mint a nagyobb híroldalaktól. És a követők azt is elismerik, ha egy-egy eseményt, helyzetet jól tudsz párosítani a cégedhez. 

Ez csak egy kis szelete a tartalommarketingnek, de ezt bármelyik KKV alkalmazni tudja. És hol szokott a probléma lenni? Hogy nem elég kitartóan készítik a tartalmaikat, nincs rá megfelelő terv...


Kattints ide, és legyen neked is olyan jó marketinged, mint a Coca-Colának, és persze spórolsz a költségeken. 

Fotó: Coca-Cola/Facebook

jún
23

Ezt a bejegyzést a Minner.hu Facebook oldalán írtam azért, hogy a Minner.hu olvasók, leendő vállalkozók, vállalkozók egyrészt tanuljanak valamit, másrészt fel is tudják azt használni. Most ide is be fogom másolni, mert így biztosan meg is marad a gondolatmenet. Két trükköt írtam le:

Sztori: Ilyen apróságokon múlik
=======================
Rengeteget olvastam arról, hogy mivel lehet nagyobb elköteleződést elérni, illetve mivel lehet rávenni az embereket új szokásokra... no meg arra, hogy rákattintsatok a linkekre.
Nézzük is meg mit alkalmazok rajtatok:

1. Kommentek és üzenetek
A kommentekre elszórva szoktam válaszolni, vagyis akár több órával, vagy legalább egy órával később. Persze nem mindig sikerül, valamikor azonnal válaszolni akarok. Sajnos ebbe még javulnom kell.
A Facebookon sokszor rám írtok, de én is néha rátok szoktam írni, ezt páran érzékeltétek is. Ezt például elosztva szoktam, amolyan laza stratégiával, de mégis meglátszik utána egy kicsit nagyobb aktivitás. (napi 5-10 emberrel chatelek itt a Minner Facebookján.
Nehéz megállnom, de a askfm-en is azért többségében betartom azt, hogy ne azonnal válaszoljak a kérdésre.

2. Minner logó posztnál, nagyobb elérés
Azt tudnod kell, hogy egy cikk olvasottsága nagyban függ a címétől, és a megosztott képtől (Facebookra értem). Sajnos, az se jó, ha a cím mögött nem ugyanaz a tartalom, így ezzel nem akarok játszani... Picit át kell hidalnom ezeket.
Így egy éppen aktív tesztet is láthattok nálam.
Többször posztolom ki a www.minner.hu-t úgy, hogy olvasd el a legújabb cikkeket bla bla bla... Viszont zavart, hogy ennek elérése, és átkattintási számai alacsonyak. Gondoltam ezen változtatok.
Bevezetek számotokra egy új szokást.

Tehát például az érdekesebb cikkeket, vagy vállalkozás ötleteket is Minner.hu-s képpel illusztrálva posztolom ki itt Facebookon. Persze vegyesen, azért lesznek képek.
Ez egyrészt tudat alatt hat rátok, másrészt, többször megálltok majd a posztoknál, mivel feltételezitek, hogy érdekes cikkről van szó. A Facebook ezt érzékeli, többször fogja megjeleníteni a követők előtt. Nyert ügy így később. Így, ha kiposztolom majd, hogy láttad a Minner legújabb cikkeit?

Utóbbit le is teszteltem már ma reggel. Már most háromszor, sőt lassan négyszer többen kattintottatok rá a cikkre, és az elérés is megnőtt.

Nos, ehhez hasonló apróságokon is múlik a siker. Olvasd továbbra is Minnert!
Vállalkozásod van? És szeretnéd ugyanezeket megcsinálni, sőt hosszútávon több vevőt? Akkor vedd fel velem a kapcsolatot, és vágjunk bele! Kattints ide!

(Forrás: Minner/Facebook)

jún
1


majka.jpgTöbbször olvastam már,
hogy a rekordnak számító 31 milliós youtube nézettségű Belehalok című szám után Majka, Curtis és BLR alig több mint havi 10 ezer forintot keresnek. A laikusok persze azt mondják, hogy ez mind kevés. Pedig Majka a nagy nézettséggel közvetett profitot realizált. Bármelyik zenész, együttes helyet cserélne velük a nagy nézettség, illetve a hírverés miatt. Én is most erről írok, ez nem véletlen. 

Közvetett profit
Ekkora nézettség már azt jelenti, hogy nincs olyan, aki ne hallott volna róla hazánkban. A fiataloknak és időseknek is bejön a zeneszám, így nem nehéz a koncerteket megtölteni. Azt is aláírhatjuk, hogy jelenleg a zeneiparban a bevételek nagy részét a fellépések hozzák. Majka TV-s szerepléseinek gázsiját is több fokkal megemelte a zeneszám nézettsége.

Saját média
Majkéék ezzel elérték azt, hogy egyfolytában köztudatban maradjanak, szinte saját médiájuk alakult ki. A megalkotott zene és a hozzá tartozó videó az elkészítését követően is sokáig a elérhető, és folyamatos látogatottságot jelent. Ezt tudja, ezt adja a cégeknek a tartalommarketing.

Ültessük át ezt az infót a céged marketingjébe, - Tartalommarketing vállalkozásoknak
Minden cégnek jó az ingyenes megjelenés. Egy videó, vagy blogposzt a megírása után is további életet él. Sokkal tartalmasabb bármelyik reklámnál. Egyik megbízónk lakástakarék számlát értékesít. Számukra egy blogot hoztunk létre, és másfél hét alatt a raklap dizájn bejegyzésüket már 1000-nél is többen látták, köszönhetően annak, hogy a bejegyzést több mint 100-an lájkolták. Szerinted egy, kettő, és öt év múlva is releváns lesz ez a bejegyzés? A keresőben megtalálják az emberek? A bejegyzés szórakoztat? A válaszoknál sokkal több az igen, mint a nem?

Szuper! Miután meghallgattad a Majka Curtis BLR - Belahalok című zeneszámot, keress fel és kezdjük el céged tartalommarketingjét. Kattints ide és vedd fel velem a kapcsolatot!

 

máj
22

Saját cégedbe is plusz ötleteket vihetsz, ha különböző vállalkozás ötleteket olvasol. A minner.hu az én gazdasági portálom ezt már valószínűleg tudod. Ott az Indíts vállalkozás rovatban különböző vállalkozás ötleteket , üzleti ötleteket olvashatsz. Én nem azt mondom, hogy vágj bele az ott leírt ötletekbe, hanem miközben olvasod, máris forogni fognak az agytekervényeid. Az így született ötleteket beépítve a céged marketingjébe, árazási stratégiájába, üzletmenetébe nagyobb profitot érhetsz el. 

Az ötletek mellett be is mutatom, hogy működnek a valóságban: Például Mark Dawson üzleti gondolkodása lenyűgözött, és motivált is egyben: Így kereshetsz egy év alatt 124 millió forintot csak könyvekkel!

Szinte mindegyik ötletnél említem azt, hogy blogot mindenképpen indíts. Erre például alkalmas a blog.hu - is. Azért is előnyös, mert sokszor gyorsabban indexálja a google az itt megírt tartalmakat, mint a weboldaladon megjelenteket (előrébb kerülsz a googleban). 

A 46. ötletben valamilyen szinten még az árazásra is kitérek, hiszen az olyan termékeket egyediségük miatt sokkal drágábban is lehet adni. Ebből te máris levonhatod a következtetést, amit lehet már tudsz is: ha a termékedet nem lehet összehasonlítani mással, akkor máris te szabod meg az árakat, nincs árverseny.

Nézd át a vállalkozás ötleteket. Majd ezután gondolkodj el, hogy a te cégednek kell kreatív marketing, tartalommarketing. Ha igen, akkor kattints ide, és vedd fel velem a kapcsolatot. 

Kövesd a Twitteremen a 140 dolog, amit tudnia kell egy vállalkozónak az emberekről című, tweet sorozatomat. #140dologvallalkozoknak

 

máj
7

Olvastam már rengeteg tartalmat arról, mit hogyan kell posztolni Facebookon. Ahány marketinges, annyi vélemény a posztok sűrűségét illetően. Ezt alá is írom, hogy nem minden szektorban kell óránként posztolni tartalmakat. 

De most jön a lényeg!

  1. A Facebook egy közösségi háló, szóval úgy is kell kezelni a követőinket, lazábban kommunikálni.
  2. És a legfontosabb: Ez egy ingyenes reklámhely is egyben. Ha, naponta többször is érdekes tartalmakat posztolunk, nem tolakodó reklámot (3-5 poszt/nap), akkor többször találkoznak a felhasználók a cégünk nevével, logójával.
    Amikor eljutnak majd a döntéshez, hogy a mi szolgáltatsunkhoz hasonlót akarnak vásárolni, Vajon ki jut eszükbe? Hát persze, hogy mi!

Még egy dolgot jegyezz meg!: Ha nem ismerik a terméked, szolgáltatásod, nem ismernek téged, akkor nem is gondolnak rá, hogy vásároljanak tőled. 

 

ápr
20

twitterlogo.jpgFigyelem! Ezt a projektet áttettem máshová. A MarketingTársaság Facebook oldalán fog folytatódni. 

Erről szólt előtte: Egy új projektet indítok, méghozzá a Twitteremen fogok 140 olyan információt, tényt  leírni, amit egy vállalkozónak, marketingesnek tudnia kell az emberekről, vevőkről. 

140 -es számra azért is esett választásom, mivel a Twitteren 140 karaktert lehet írni maximum. Lesz olyan is, amikor nem férek majd bele a 140 karakterben, olyankor itt a blogon folytatom tovább a gondolatmenetet. Ezek mind-mind összeszedett gondolatok lesznek, melyeket különböző könyvekből, online tartalmakból, pszichológiai könyvekből...vettem, majd átalakítottam, átformáltam azokat.